۱۳۸۹ اسفند ۱۳, جمعه

امام خمینی، صحیفه نور، جلد سوم، پاراگراف ۱۳۲:

ارتش و سپاه باید پشت مردم باشند، باید بگویند جانم فدای مردم. اگر بگویند جانم فدای رهبر انحراف است. رهبر هم جانش فدای مردم است. ما همه برای مردمیم. اگر بگوید جانم فدای رهبر که می شود همان زمان شاه. پس مردم برای چی انقلاب کردند؟
انجمن اسلامی دانشگاه شریف با انتشار مطلبی تحت عنوان «بدون شرحیات» در شماره اخیر نشریه سیاسی «راه نو» به تحریف آشکار سخنان امام خمینی(ره) پرداخت.
این نشریه در مطلب «بدون شرحیات» و از قول امام خمینی(ره) آورده است:

«سپاه باید پشت مردم باشد.اصل مردمند. ارتش هم باید پشت مردم باشد. ارتش و سپاه باید بگویند: جانم فدای مردم. اگر بگویند جانم فدای رهبر انحراف است. اصل مردمند. رهبر هم جانش فدای مردم است. ما همه برای مردمیم. سپاه باید از حقوق مردم دفاع کند. پشتیبان مردم باشد. اگر بگوید جانم فدای رهبر که این می شود همان زمان شاه. پس مردم برای چه انقلاب کردند...»

نکته بسیار جالب اینکه ذیل مطلب «بدون شرحیات» در نشریه «راه نو» درج شده است که این سخنان امام در جلد سوم صحیفه امام و در پاراگراف 132 موجود می باشد.

پس از انتشار این نقل قول کذب در نشریه «راه نو» انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در تماس با «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)» جویای صحت مطلب منتشره می شود که پس از ساعتی توسط اعضای این موسسه، کذب بودن مطلب نشریه «راه نو» مشخص می شود.

بسیج دانشجویی در ادامه در مکاتبه ای که در تاریخ 12 آبان ماه با «روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)» انجام می دهد، بررسی صحت این نقل قول را از خواستار می شود.

این موسسه پس از یک هفته، به نامه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف پاسخ داد و به طور رسمی به عدم صحت مطلب مندرج در نشریه "راه نو" اذعان نموده و نتیجه را از طریق نمابر به دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه ارسال کرد.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

برادر جلد سوم صحیفه قبل از انقلاب نوشته شده. سپاه کجا بود!

Unknown گفت...

doost aziz aslan dar dore zamani jelde sevom, ke marboot be pisha z enghelab mishe sepah vojood nadashteh,
man ghablan bagieh gesmatha ro ham didam vali hamchin jomleii ro peyda nakardam

ناشناس گفت...

صحیفه پاراگرافی نیست آقا جان.
دروغ میخواید بنویسید درست درمون بنویسید!

ناشناس گفت...

این جمله کاملا جعلی است.در هیچ کجای صحیفه نور وجود ندارد. جعل نکنید

ناشناس گفت...

لطفا عین عبارت را بگذارید.

ناشناس گفت...

این متن را برای خامنه ای بفرستیتد که همه را فدای خود میخواهد و کم مانده بگوید امام خمینی و خانواده اش هم ضد انقلابند و هم ومحارب با خدا.

ناشناس گفت...

نظرات حضرات آیات در خصوص آیت الله العظمی خامنه ای

http://salehat.ir/index.php?option=com_alphacontent&view=alphacontent&Itemid=71

2b||!2b گفت...

اگر بنا باشد که سپاه پاسداران به طور هرج و مرج کار بکنند، هر که، هر جا چهار نفر باشد برود به مردم تعرض بکند و مال مردم را – خدای نخواسته – بگیرد، این پاسدار اسلام نمی شود، این طاغوت است به صورت دیگر در آمده، مگر طاغوت چی بود؟ طاغوت همین بود که جان و مال مردم در امان نبود در زمان او . اگر بنا باشد جان و مال مردم در این زمان هم از قوای انتظامیه در امان نباشد، این همان طاغوت است، منتها با صورت دیگر آمده بیرون و طاغوتی که به صورت مسلم بیرون بیاید، خطرش از آن طاغوت بدتر است. این منافق است. عذاب منافق‌ها بیشتر از عذاب کفار است.
صحیفه امام ج ۱۲ صفحه ۴۰۸