خیلیها به خاطر چیزهایی که از جنس گوشت و خون نیست، مثل کارگزار یک ارباب بیرحم، با تازیانه به جان انسانها میافتند. زهر چشم ارباب باز تحملپذیرتر است تا اینکه ما بهازای خراشیدن پوست و استخوان دیگران، حتا به گوشت تن کارگزار هم اضافه نمیکند. چه پدرها و مادرها یا دخترها و پسرها و برادرها و خواهرها که از پس آرمانی - از هر نوع که باشد - در مقابل هم ایستادند و در پی خوابی چاقو بر گلوی عزیز خود گذاشتند. دوستان و آشنایان و ناشناسان که جای خود دارند …
دل من سگی نیست، دریایی است. دریایی که برای دوستداشتن تمام تنهایی که نفس میکشند، موج میزند؛ با تمام بهظاهر ناهنجاریهاشان، نامهربانیهاشان، چنگ و دندان کشیدنهاشان که خیلی وقتها برای دمی بیشتر نفسکشیدن است …
وبگردی
- روشنفکری دینی و مسئلهی فقر
- متن قرآن و ماتن قرآن
- مجتهد شبستری و حجیت مفروضات خداناباوران در مقام فهم قرآن
- روایت محمد ارکون از سرگذشت خویش
- خدا و انسان در گودر
- چرا ما بینهایت احمق هستیم؟
- دموکراسی دیجیتال
- دانلود ترجمه فارسی کتاب «منشأ انواع» اثر چارلز داروین
- نظریه به زبان ساده
- تاملات خیابانی: نقد پوپر در فضای شهری
- تولد، غیبت و ظهور منجی در "اصول کافی" (۲)
- تأملی در بازنمایی رسانهای بتوارههای امروزی
- تولد، غیبت و ظهور منجی در اصول کافی (۱)
- سومین ناقل تکامل انسان چیست؟
- نظریات مرتبهبالاتر دربارۀ آگاهی
- اسلام استوایی
- ابن سینا "دوآلیسم" را قبل از دکارت مطرح کرده بود
- Neurosynaptic Chips for Cognitive Computing
- صدرالمتألّهین و عشق به زیبارویان
- از ارواح گذشتگان تا یهوه خدای
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر