۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

نامه ۱۶۹ فارغ التحصيل دانشگاه صنعتى شريف



هموطنان عزیز،

در چند ماه گذشته، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شاهد اعتراضات مسالمت آمیز جمع کثیری از ایرانیان بودیم که خواستار پاسخ‌گویی مسوولان به سوالات خود از سلامت انتخابات بودند. متاسفانه حاکمیت، با استفاده از نیروهای گوناگونِ امنیتی، نظامی و لباس شخصیِ وابسته به جریان‌های تندرو، به جای پاسخ‌گویی به این سوالات، امکانات و نیروی خود را به کار بسته تا به هر نحو ممکن صدای این اعتراضات مردمی را خاموش سازد. در این راه گاه جمعیتِ عظیمِ پرسش‌گران را خس و خاشاک و اندک خوانده‌اند و گاه آنان را به وابستگی به دشمنی خیالی متهم ساخته‌اند. از سوی دیگر سعی کرده‌اند با جرم شمردنِ سوال، دستگیری تعداد زیادی از خوش‌نام‌ترین فعالان سیاسی، مطبوعاتی و فرهنگی کشور و عده بیشتری از مردم بی‌گناه، برگزاری دادگاه‌های نمایشی و ایجاد رعب و ناامنی جلوی طرح این سوالات را بگیرند. اسف‌بارتر از این‌ها خشونت عریانی است که نسبت به مردم بی‌گناه کوچه و خیابان و بازداشت‌شدگان بی‌پناه روا داشته شده است.

متاسفانه حاکمیت و نیروهای امنیتیِ وابسته به آن، به جای اصلاحِ رویه هنوز هم در پیِ دشمن خیالی، به دستگیری و آزار فعالان سیاسی و فرهنگی و به خصوص فعالان دانشجویی می‌پردازند. در تازه‌ترینِ این برخوردها، دوست عزیزمان حجت‌الله شریفی و همسرش نفیسه زارع‌کهن و جمع دیگری از فعالان دانشجویی توسط عوامل نامعلومِ امنیتی دستگیر شده و به مکانِ نامعلومی منتقل گشته‌اند. دردناک است که در شرایطی که باز هم شاهد برخوردهای خشونت‌آمیز با اجتماعات مردمی ۱۳ آبان بوده‌ایم، سخن گفتن از نقضِ حقوقِ دست‌رسی بازداشت‌شدگان به وکیل و تفهیمِ اتهام در کمتر از ۲۴ ساعت (مصرح در اصول ۳۲ و ۳۵ قانون اساسی)، بلامحل می‌نماید.

ما به عنوانِ جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که فصل مشترکمان دوستی و آشنایی با حجت‌الله شریفی می‌باشد، ضمن شهادت به وطن‌دوستی و خیرخواهیِ او و همسرش، اعتراض شدیدِ خود را به بازداشتِ‌ غیرِ قانونی این هم‌دانشگاهیِ عزیزمان و سایر فعالانِ دانشجویی اعلام کرده، خواهان آزادی سریع و بی‌قید و شرط ایشان و سایر زندانیان سیاسی می‌باشیم.
تذکر می‌دهیم که سرکوب، دستگیری و برخوردهایِ خشونت‌بار نه تنها صدایِ اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی را خاموش نخواهد کرد، بلکه بر دامنه این اعتراضات افزوده، برای حاکمیت آبرو و مشروعیتی بر جای نمی‌گذارد.


هیچ نظری موجود نیست: